Mijn eerste weekje in SU!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Honcoop - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekje in SU!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Honcoop - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekje in SU!!

Blijf op de hoogte en volg Joep

02 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve achterblijvers!

Vandaag zit ik al anderhalve week aan de andere kant van de wereld. Wat is het allemaal snel gegaan! In Nederland kreeg ik dinsdag 17 juni te horen dat mijn MKV was goedgekeurd en maandag de 23e zat ik al in het vliegtuig naar Suriname. Het avontuur van 7 maanden ging eindelijk beginnen!!
Na een lange dag van veel wachten en een vlucht van 9 uur kwam ik aan op de luchthaven van Paramaribo. Het leek net alsof ik een warme deken over me heen kreeg geslagen, wat een temperatuur hier.. Daar ging ik, in een busje met een paar Nederlandse zakenlui op naar de grote stad. Toen ik eindelijk bij mijn huisje was, heb ik snel mijn koffers uitgepakt en toen ik mijn kussen raakte was ik meteen vertrokken, zo moe was ik. Wat een groot huis voor mij alleen. Het is wel even wennen zo zonder vader, moeder en twee broers. Na een kort nachtje slapen werd ik wakker in het warme Paramaribo. De eerste paar dagen stonden vooral in het teken van acclimatiseren en het verkennen van de stad.
Ik was bijna vergeten dat ik de eerste week een stempel moest halen bij het Ministerie van Justitie en Politie.. Op de site stond dat ze open waren tot half 3 dus ik meld me keurig op tijd en wat denk je?? Ze mochten geen stempels meer zetten na twee uur.. Hier werd ik dus meteen geconfronteerd met de Surinaamse cultuur. De volgende dag ben ik heel vroeg teruggegaan naar het kantoor en na lang wachten heb ik mijn stempels gekregen. Nu mag ik 'al' 3 maanden blijven !! jiehoee. Over twee weken moet ik nog een keer terug en dan kan ik mijn aanvraag indienen voor de andere 4 maanden.
Als ik terugkom in Nederland ben ik een echte vent, die goed voor zichzelf kan zorgen. Kleren strijken, eten koken, alles moet ik zelf doen. Nouja alles .. Mijn huisje wordt twee keer per week gepoetst en mijn kleren worden twee keer per week gewassen maar toch ;)

Zondag was mijn eerste 'werkdag'. 'S avonds werd er een presentatie avond/CD presentatie voor Suripop georganiseerd door mijn stagebedrijf. Het was heel leuk om het team te leren kennen en de avond was heel geslaagd.
Toen ik de volgende ochtend aankwam op het kantoor zag ik dat we zelfs de frontcover van de krant gehaald hebben !! Mijn tweede dag ben ik samen met Simone druk bezig geweest met de KFC loterij. We zijn de hele stad door geraced om alle loten op te halen, lotente tellen en weer terug te racen voor de trekking. Hier in Suriname moet er iemand van de politie aanwezig zijn (tegen corruptie), iemand van de staatsloterij (omdat het om een loterij gaat), de manager van KFC en wij als niet-belanghebbende. Gek dat het hier zo'n 'gedoe' is voor een loterij..
Vandaag ben ik druk bezig geweest met mijn eigen project : MEMRE. Dit is een project wat een aantal jaar geleden is ontstaan en wat er voor wilt zorgen dat het aantal verkeersslachtoffers in Suriname wordt gereduceerd. Een heel mooi project om aan te werken!

Ik hou jullie allemaal op de hoogte!

Brasas uit SU

  • 02 Juli 2014 - 20:16

    Mama:

    Lieve, lieve Joep,

    Onze wereldreiziger, zo'n eind van huis... Wat ben ik trots op je!! Je hebt letterlijk alles zelf geregeld om in Suriname stage te kunnen gaan lopen. Je komt ongetwijfeld wijzer terug. Zowel qua werkervaring, geduld, zelfstandigheid en zelfvertrouwen. Ik gun het je van harte maar mis je stiekem wel..

    Flief je veel xxxx
    mutti

  • 04 Juli 2014 - 10:04

    Moos:

    Hai lieverd,
    Wat leuk om te lezen! Je maakt wat mee in korte tijd. Heel veel plezier en succes en we appen!!! Kus van tante (wie is je vader, wie is je moeder)

  • 05 Juli 2014 - 13:35

    Oma Elsje:

    Ha liefie,
    Leuk om je verhaal te lezen. Wat heb je veel gedaan in korte tijd. Fantatisch dat je alles zelf geregeld heb voor deze geweldige 7 maanden. Wat een wonderlijk land is Suriname he. Geniet van alles en we zijn bere trots op je!!

    fliefs van ons, oma elsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joep

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 4919

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 31 December 2014

7 months SU !!

Landen bezocht: