I'm still alive after 1,5 month! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Honcoop - WaarBenJij.nu I'm still alive after 1,5 month! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Honcoop - WaarBenJij.nu

I'm still alive after 1,5 month!

Blijf op de hoogte en volg Joep

05 Augustus 2014 | Suriname, Paramaribo

Hé lieve bakra’s (zo worden hier de Nederlanders genoemd),

Het is inmiddels al zes weken geleden dat ik in Paramaribo ben gaan wonen. De tijd gaat nu toch wel snel. Er is sinds mijn vorige verslag weer veel gebeurd wat ik met jullie wil delen. Helaas hebben we een paar tegenslagen gehad op stage waardoor we nu met twee mensen minder het bedrijf moeten runnen. Maar ieder nadeel heeft z’n voordeel want ik heb steeds meer grotere klussen met als klapper op de vuurpijl…
Mijn eigen productie !!Ja jullie lezen het goed, deze bakra heeft al zijn eigen productie gedraaid. Ik was verantwoordelijk voor de stage- en floor management van een afstudeerdans van drie meiden. Het was heel bijzonder want het was niet zomaar een dans, het was een arangetram (Hindoestaanse dans). Mijn taak als hoofd coördinator was om iedereen aan te sturen en te zorgen voor een geslaagde avond en ja hoor I DID IT!
Bij Dominium leven we van productie naar productie. We hebben iedere maand lekker druk, dus na de geslaagde arangetram op naar de volgende productie. De jaardag van een Nederlandse man die al jaren een succesvol bedrijf runt in Paramaribo. Samen met een collega heb ik dit project overgenomen van de dame die helaas niet meer voor Dominium werkt. Toch hebben we ook deze productie met bloed, zweet en nog meer zweet (geen tranen deze keer) tot een succes weten te brengen.
En jullie raden het waarschijnlijk al… On to the next one. En dit is een van de evenementen waar alle Surinamers graag naar toe komen of op TV willen volgen. Suripop! Suripop is een componistenfestival waarbij twaalf componisten het tegen elkaar opnemen met de door hun gecomponeerde nummers. De vocalisten representeren de nummer van de componisten en aan het einde van de avond wordt een winnend lied gekozen. Dit is allemaal live te volgen op de Surinaamse TV. Wat een werk was Suripop zeg ! Meeting in, meeting uit, telefoontje hier, mailtje daar.. Om deze show onvergetelijk te maken worden zelfs toppers uit het buitenland gehaald. Onze ’eigen’ Leon uit Zuid-Afrika, specialist op het gebied van podia, licht, geluid, camera, tv. Kortom het manusje van alles. Met heel het team van Dominium, Chetskeys (het zusterbedrijf van Dominium) en nog zo’n 120 andere hulpkrachten is Suripop een geslaagd festival geworden.
Nu gaan we weer naar de volgende producties!! Ik ben in ieder geval wel zoet tot eind januari.
Het laatste nieuwtje van de week is deze week …. Joep is verhuisd, alweer. Nog nooit in mijn leven ben ik zo vaak verhuisd als hier in het zonovergoten Suriname. Deze keer wel binnen dit huis hoor! Ik ben van een kamertje beneden verhuisd naar een kamer boven. Hierboven heb ik gelukkig geen last van muizen en ratten en kan ik de hele dag met mijn ramen open genieten van een fris windje. Mi lobi dati! (daar hou ik van). Je moet het jezelf wel een beetje gemakkelijk maken als je hier zo lang zit natuurlijk:D

Het heeft me een beetje moeite gekost maar ik heb toch weer een verslagje weten te schrijven. Enjoy en tot laterrrrr!!!

• 05 Augustus 2014 - 04:10

Mama:

Onze snel volwassen wordende liefste Joep, wat een veerkracht en doorzettingsvermogen heb jij al getoond!!! Want de genoemde tegenslagen heb je toch maar mooi overwonnen waarna je nu in deze 'positieve schoenen' staat. Ik ben ongelofelijk trots op je en word steeds verrast door de enorme sprongen die je maakt. You rock, Joep!! Geniet, groei, leer enne...kom dan maar snel weer terug...haha...
    Flief je veel❤️